Перспективу подорожчання проїзду у черкаських тролейбусах до 6, або 8 гривень обговорили під час чергового засідання Черкаського виконкому.
Тему про необхідність підвищувати тариф на проїзд у міському електротранспорті під час засідання виконкому підняв директор КП «Черкасиелектротранс» Петро Кучер. Потребу він вмотивував постійним зростанням затрат підприємства і великим соціальним навантаженням.
– Підприємство забезпечує перевезення 40 відсотків пасажирів. При цьому понад 100 тисяч з них – пільгові категорії населення, які користуються правом на безкоштовний проїзд. Постійно зростає вартість електроенергії. Лише за два останні місяці вона подорожчала на 50 відсотків. Зношуються основні засоби: потребують заміни 70 тролейбусів, 33 кілометри мережі контактних ліній тощо. Щоб підприємство перестало бути збитковим, існує необхідність запровадження економічнообгрутнтованого тарифу. Подано на розгляд розрахунки вартості квитка у 6, або 8 гривень, – поінформував Петро КУЧЕР.
Рішення про подорожчання вартості проїзду у міському електротранспорті поки не ухвалили, однак, з огляду на ситуацію, вказана тема збереже актуальність і у наступному році. Адже в країні поки зберігається тенденція подорожчання енергоносіїв і інших чинників, здатних впливати на процес ціноутворення.
При обговоренні питання економічно обґрунтованого тарифу звучали різні цифри: 6, 8, 10 і 12 гривень.
Однак проблема перетворення КП «Черкасиелектротранс» зі збиткового на прибуткове набагато ширша. І просто підвищенням вартості квитка її вирішити не вдасться.
Досвід попередніх років показує, що кардинально змінити ситуацію під силу лише кардинальному реформуванню всієї галузі пасажирського перевезення у Черкасах. І змінами тільки для «Черкасиелектротрансу» вона точно не обмежиться. Реформи потребує вся галузь, включно з автобусними перевезеннями.
Суттєве оновлення у галузі – запровадження валідаторів у тролейбусах, але новація має і другу сторону. Її втілення і роботу оплачуватимуть пасажири, бо у вартість квитка закладено 10 % вартості запровадження нової технології. Арифметика не складна. При вартості тролейбусного квитка 5 грн, пасажир заплатить 5,50. А якщо тариф на проїзд буде 10 грн, то реальна вартість квитка становитиме 11 грн.
У Черкасах вже не один місяць обговорюється потреба запровадження автоматизованої системи обліку оплати пасажирів в міському пасажирському транспорті «Картка черкащанина». І це конче необхідний крок.
Для впорядкування галузі необхідно знати реальну кількість жителів Черкас, які користуються правом на безкоштовний проїзд. Інакше це і надалі залишиться інструментом для маніпулювання усіх без виключення перевізників, особливо у сенсі отримання відшкодування з бюджету на забезпечення пільгового перевезення.
Цілком очевидно, що місто повинно повністю взяти під свій контроль перевезення пасажирів, і у ідеалі не просто проводити конкурси на обслуговування тих чи інших маршрутів, а й взагалі замовляти у перевізника послугу на перевезення. Очевидно послугу має надавати одна єдина структура, яка вбере у себе усіх перевізників Черкас.
Формула – єдиний квиток на міський громадський транспорт працює у багатьох розвинених країнах Європи. Бо це реальний контроль над справжніми фінансовими потоками, обсяг яких на сьогодні знають лише перевізники. Також це забере у перевізників можливість маніпулювати терміном: «економічно обгрунтований тариф». Згідно з досвідом проведення спроб встановити економічно обґрунтований тариф на проїзд у Черкасах, у кожного перевізника він виходив свій.
Ймовірно існує потреба і перегляду маршрутів.
Інакше кажучи, проблема має системний характер і підходити до її вирішення теж доведеться системно.
Немає коментарів:
Дописати коментар